انتخابات

داده‌های جدید نشان می‌دهد که افراد میانسال و سالخوردگان تنها با احتمال بیشتر سکته مغزی مواجه هستند.

مطالعات نشان می‌دهد؛ سکته مغزی به سراغ سالمندان می‌رود

به گزارش هلث دی نیوز، یک مطالعه ۱۲ ساله بر روی افراد بالای ۵۰ سال نشان داد کسانی که تنهایی مزمن را تجربه کرده اند، ۵۶ درصد بیشتر در معرض سکته مغزی هستند.

«ینی سو»، محقق ارشد این مطالعه و پژوهشگر علوم اجتماعی و رفتاری در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد، گفت: «تنهایی به طور فزاینده ای به عنوان یک مسئله مهم بهداشت عمومی در نظر گرفته می‌شود.»

او در ادامه افزود: «مطالعه ما نشان می‌دهد که تنهایی مزمن ممکن است نقش مهمی در بروز سکته داشته باشد، که در حال حاضر یکی از علل اصلی ناتوانی طولانی مدت و مرگ و میر در سراسر جهان است.»

این مطالعه داده‌های مطالعه بهداشت و بازنشستگی را از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۸ مورد بررسی قرار داد. هنگامی که آن ها وارد مطالعه شدند، از بیش از ۱۲۰۰۰ نفر بالای ۵۰ سال که قبل از پیوستن به مطالعه سابقه سکته مغزی نداشتند، در قالب یک آزمون استاندارد سؤالاتی پرسیده شد تا سطح تنهایی آن ها سنجیده شود. در سال ۲۰۱۰ از حدود ۸۹۰۰ نفر از شرکت کنندگان بار دیگر سوالات مشابه پرسیده شد.

در مجموع ۱۲۳۷ سکته مغزی در طول ۱۲ سال مطالعه در بین گروه رخ داد، از جمله ۶۰۱ سکته در میان شرکت کنندگانی که در مورد تنهایی در دو دوره زمانی بررسی شده بودند.

گروه تحقیق افراد را بر اساس پاسخ‌های نظرسنجی خود به چهار دسته از تنهایی تقسیم کردند.

این تحقیق نشان داد که حتی پس از در نظر گرفتن سایر عوامل روانشناختی مانند افسردگی و انزوا، احتمال سکته مغزی در افراد گروه "همواره تنها" در مقایسه با گروه "کمتر تنها" ۵۶ درصد بیشتر است.

هر شکلی از تنهایی مشاهده شده در طول دوره مطالعه با خطر بالاتر سکته مغزی مرتبط بود.

سو گفت: «تکرار ارزیابی‌های تنهایی ممکن است به شناسایی افرادی که به‌طور مزمن تنها هستند و بنابراین در معرض خطر بیشتر سکته هستند، کمک کند.»

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.